sobota, 15 stycznia 2011

Makaron w śmietanowym sosie na boczku i suszonych pomidorach.

Hi hi to się Tadeusz ucieszy jeśli tu zajrzy- danie tak kaloryczne że głowa boli toć tu 0,5l śmietanki 30% w roli głównej występuje. Ale co tam. Dwie łyżki klusków w śmietanie jeszcze nikomu nie zaszkodziło. Proporcje które podaję stanowią dośc pokaźną patelnię makaronu - ale u mnie  dzisiaj przy stole troszkę towarzystwa głodnego siedziało. Przepis wyszukany na Wielkim Żarciu u użtkownika "barb" Polecam te dobroci.
Potrzebujemy

Składnniki:
Paczka makaronu (kolanka lub rurki),- my lubimy świderki
pół słoiczka pokrojonych drobno suszonych pomidorów z oliwy
1/2 litra smietanki 30%, - słodkiej
25 dkg wędzonego boczku pokrojonego w kostkę
nieco utartego sera (romano lub parmezan)-dodałam utarty ser żółty- niestety zapach parmezanu mnie zabija
sól pieprz do smaku
Boczek rumienimy na lekko chrupiące lecz nie zesmażone skwareczki, wrzucamy do tego pomidory, podlewamy śmietanką i doprowadzamy do wrzenia. Na końcu wsypujemy ser dokładnie mieszamy i doprawiamy do smaku.
Makaron gotujemy w osolonej wodzie- odcedzamy i wrzucamy do gorącego sosu. Mieszamy dokładnie i gotowe. Szybko sprawnie i pysznie.
Poniżej trzy etapy powstawania tej potrawy.




A wieczorkiem chruścik się smażyło. Ostała się po nim tylko fotka.





2 komentarze:

  1. Se poczytałem ze smakiem, ale tym ostatnim muszę się obejść :-(
    Pisz tak ładnie i dużo, bo mi choć smak lektury pozostał :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Solennie obiecuję drażnić cię przepisami i opowieściami o jedzeniu- może już dziś będzie kolejny wpis.

    OdpowiedzUsuń